fin latin i drömmarnas land

nu regnar det som om det aldrig regnat förr, det öser ner. får bara hoppas att det INTE håller i sig, för jag vill ha fys idag :] för just nu sitter jag och tröstäter ice cream. tjockt!
om jag ska vara riktigt ärlig tror jag inte regnet håller i sig så värst länge eftersom att det var en liiiiiten spindel jag dödade igår den va inte större än min ögonpupill, och nu när man väl är inne på pupill och lite latin. så kan jag ju berätta, om jag inte minns fel, att pupill är latin och betyder docka.

Latin:
Quid me nutruit me destruit.
- Det som föder mig, fördärvar mig.

jag fattar absolut ingenting, Det som föder mig? inte den utan det.
om det stog Den som föder mig, då hade det vart mamma som fördärvar mig.
men Det som föder mig, inte göder, föder. is that food, asså man föder sig själv(?)



kom på att jag måste berätta om wierdo dream jag hade inatt.
den liknar andra drömmar som jag har haft väldigt ofta.
jag åker longboard så kommer jag till en backe, (den långa backen där vid myggenäs) jag ska upp där men när jag kommit halva vägen så bara ramlar jag bakåt för att den lutar i nittio grader, och så håller det på. jag kommer ingen vart och jag slår mig yellow and blue. Men nu är det iochför sig inte så konstigt att jag drömmer såhär eftersom att jag ska åka longboard den vägen snart, men känslan, uuuuee! Jag skrev ju förut att den liknar mina andra drömmar jag haft, kanske ska passa på och berätta om dem också.
det är alltid så att jag springer, oftast på olika ställen varje gång, tex. stairs, hills, gravel. även om det är på olika ställen så är det samma handling, jag springer och sen så tar det stopp jag springer och springer men kommer ingen vart står bara still, eller mina ben rör sig men det går inte framåt. jätte jobbigt är det!
och jag har hört att det kan bero på att man vill gå vidare med sitt liv på något sätt men att något håller en tillbaka. så jag har grubblat på det där och har faktiskt kommit fram till att jo men så kan det nog vara.

orden som är breda ger en sånna minnen :]
"we will be champions, yellow and blue,
just like the sun in heaven, the magic eleven!"

Kommentarer
Postat av: Lina

Hejhej!

Checka in min blogg, där kan du bli reklamerad!

Du får mer besökare! :)

2008-07-16 @ 18:18:51
URL: http://gustafssonlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0