galet skoj

en helt underbart rolig dag idag, :) kom till jobbet, började att plocka och pilla, hälsa på den andra praktikanten. som är där varje fredag. riktigt trevlig person, liksom sofie som praktiserar där på onsdagar. och nu kom jag av mig när det gäller bloggandet, när väl dan är igång då vet jag exakt vad jag kommer blogga om och vad jag ska skriva men när jag väl sätter mig framför datorn försvinner allt.det är samma i skolan inför ett prov som man pluggat hårt inför, och det visar sig att man bara gjort ytinlärning.
aja back to before. jag hade nämligen bakat kladdkaka till folket på jobbet idag eftersom det var sista dagen + freeeeedag! då blev agnetha glad minsann och det höll i sig hela dagen tyckte jag, och alla andra va också trevliga, särskillt Annalill fast hon är alltid övertrevlig om man vill snacka när man klipper sig då är det henne man ska gå till :]
sista timmarna tog jag fram hårdockan och började kamma och göra frisyrer på den. det kändes som om man var fem igen,
here comes pictures...



kände redan efter de att jag hade ont i nacke m.m det är det (sa Erika) är det negativa med jobbet att man ofta får problem med nacke, fötter, höfter. + arbets tiderna, man är inte ledig på högtiderna.
dock är det en hel hög med positiva grejer med att vara frisör, och det överväger det dåliga. får helt enkelt börja styrketräna emassa, om jag kommer in på burgården vill säga, det är ju gaanska höga intagningspoäng.

när tiden va inne för avslut kom pappa och hämtade mig, då satt jag i personalrummet och pratade med Erika. hon sa att hon va jätte nöjd med mig, att jag va engagerad hela tiden, och det syntes att jag tyckte det va roligt även om jag inte fick göra så avancerade saker. efter det gick vi ut i salongen, sa hejdå till alla. Erika frågade om jag ville ha ett shampoo eller en dust it. did choose dust it, of course. en jätte bra produkt som ger volym och gör håret ruffsigt, jag menar hur många shampoon har jag inte, fyra kanske? inte så nödvändigt med ett till kände jag.


i vilket fall kom jag hem halv fem, då gick jag och la mig. somnade ganska snabbt, sen väckte pappa mig klockan åtta. "tyckte det va på tiden" NÄÄÄHEE säger du det. men sen ringde Love runt tio, då åkte vi till Emma och kollade resten av idol. Bra att jenny åkte ut.

ps. Frisör är nog något jag känner för att bli.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vet du vart man kan få tag på en hårdocka till ett någorlunda bra pris? Maila mig gärna!



Mvh

Elin

2010-10-05 @ 21:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0