att vara eller att inte vara, frisör

idag efter skolan åkte jag och mamma in till stenungsund för att leta praoplats, frisör då förstås. alla sa typ hör av dig nästa vecka, och jag svarade måste ge skolan besked redan imorgon. blablabla. men i vilket fall va det två, okej tre salonger som intresserade mig i stenungsund. Studio Nova  (!) löööööve it, asfräckt och balla frisören ever hon ska iallafall ringa ikväll. och Studio West där har jag bokat v.40 hos dem, men jag vet inte om jag ska ringa och säga att jag blev dubbelbokad och tackar nej och tar Nova star insteed. gillade även hon och han fasten jag inte ens kom in i själva salongen utan hon var över trevlig och kom fram till mig så fort jag öppnade dörren hehe, men där skulle jag höra av mig men jag sa att måste helst ha besked direkt så där blir det nog inte.

har beslutsångest, Studio west har elever från frisörskolor and shit. så kommer väl troligtvis inte få göra så mycket där. men det kommer jag inte få göra hos Studio Nova heller eftersom det var mini litet och typ två stolar och en "hår dusch" men gillade Frida så mycket :] får se vad hon säger när hon ringer! pusshej



men det är inte det ända jag har ångest över, jag vet inte vad jag ska bli when I grow up!! det är ju det jag ska känna lite nu med frisör jobbet om det är något jag vill bli eller om det bara är nåt jag tror.. VÄNTA NU RINGER DET! brb

nepp det var typ mormor,.. tillbaka till det viktiga.
om jag väljer en frisör linje kommer ju hela mitt liv och karriär va klar när jag slutar trean då är jag klar liksom. vill jag det? men om jag väljer drama, kommer jag bli upptäckt senare i livet när och om jag flyttar till hollywood? eller vill jag det?
eller journalistik, kommer jag bli super duper bra och springa runt över allt och sen bli rik. men vill jag det, eller??
och framför allt hur bli det med konståkningen när jag börjar gymnasiet, ska jag gå i stenungsund så det inte bli så långt att pendla eller kommer jag välja att gå i göteborg och bara åka singel? VAD ÄR DET JAG VILL? för guds skull hjälp mig :]

Kommentarer
Postat av: Josen

För det första:

Tänk på 3 ämnen du gillar mest, och 3 ämnen du gillar minst och se till att du inte läser dom ämnen du inte gillar! du kommer bara tröta ut dig på dom..



2: Sen tänker du nogrant igenom hur du orkar pendla. Vill du ta det lite soft och inte orkar gå upp 5 på morgonen så är kanske nösnäs ett bra val. Men om du vill satsa, SATSA odentligt! Jag tänkte tex flytta till varberg och läsa spa och massage, men sen insåg jag att jag inte ville sluta med konståkningen så jag valde nösnäs.



3: Du behöver inte bli det du bestämmer dig för nu. En gubbe sa till mig en gång "Det du tror att du ska jobba med när du blir stor nu, kommer du inte jobba som" Kanske värt att tänka på?



4: Prioritera det viktigaste



5: Om du ska gå något vanligt som typ teknik eller samhälle, gå en skola nära dig. Det kommer löna sig i förtsättningen.



6: Allt ordnar sig. Ta mig som ex, jag har ingen aning om vad jag vill jobba som när jag är 30, men hey. Jag är bara 16! Det finns tid för mer grubbel och plugg..



Hoppas det hjälpte lite. puss&kram

2008-09-11 @ 15:15:42
URL: http://wallroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0